Umiejętność dodawania i odejmowania i odejmowania u dzieci kształtuje się przez wiele lat i polega na przechodzeniu od konkretu do symboli. Aby przechodziło na wyższe poziomy w rozwoju w zakresie liczenia musi mieć bardzo dużo doświadczeń. Małe dziecko nie nauczy się liczyć poprzez obserwowanie tej czynności u innych. Liczenie przedmiotów narysowanych na obrazkach też jest dla niego trudne. Najlepiej, gdy ma możliwość dotykania i manipulowania przedmiotami – liczmanami.
Zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauczaniu matematyki miały na celu - rozwijanie umiejętności matematycznych, kształtowanie pojęć matematycznych, rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji do (pracy) nauki, ułatwienie dziecku umiejętności liczenia poprzez ćwiczenia koncentracji uwagi, rozwijanie spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli, rozwijanie umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi w życiu codziennym, wyrabianie poczucia własnej wartości, motywowanie do przezwyciężania trudności w nauce.
Zajęcia prowadzone w oparciu o przeżywanie, pracę na konkretach, przeliczanie, rozdzielanie, zabawę w sklep, ćwiczenie spostrzegawczości, mierzenie temperatury i inne zabawy na konkretach.
Wykorzystano na zajęciach wiele pomocy zakupionych z funduszy unijnych.
Zajęcia dla dzieci były bardzo atrakcyjne i chętnie w nich uczestniczyły.
Jolanta Pyrzyńska
Powrót