Współczesna szkoła urzeczywistniając nowoczesne
koncepcje wychowania musi uwzględniać zmieniające się potrzeby
i możliwości wychowanków. Proces kształcenia oparty na
aktywności i samodzielności, wiązaniu poznania z działaniem i
respektowaniu indywidualnego profilu inteligencji, to istota
nowoczesnej szkoły. Warunkiem zdobywania doświadczeń i
przekształcania ich w kompetencje jest aktywność własna
ucznia. Na etapie nauczania początkowego każdy uczeń
potrzebuje wsparcia dla efektywnej realizacji własnego
potencjału. Istotą projektu jest wielokierunkowe i
wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na
rozwój kompetencji kluczowych opracowanych na podstawie teorii
inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, poprzez praktyczne
działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Więcej informacji
o projekcie na stroniewww.pierwszaki.eu
|
Nasza szkoła w roku
szkolnym 2009/2010 przystąpiła do realizacji 3 letniego
projektu "Pierwsze uczniowskie
doświadczenia drogą do
wiedzy" realizowanego na podstawie
programu, który obejmuje 2.700 szkół podstawowych
z terenu sześciu województw. W naszej szkole projekt
realizują - mgr Renata Żak, mgr Jolanta Gawryś i mgr
Jolanta Pyrzyńska.
|
Wykorzystanie w praktyce
teorii H.
Gardnera zapewnieni uczniom doświadczenia
edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań,
uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwi działania we
wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie:
-
językowej (język ojczysty i
obcy);
-
matematyczno -
przyrodniczej;
-
artystycznej i ruchowej;
-
komunikacyjno -
informacyjnej;
-
społecznej (intra i
interpersonalnej).
|
Informacje o realizacji
zadań projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do
wiedzy" będą umieszczane na bieżąco w aktualnościach na naszej stronie
internetowej.
Informacje i zdjęcia na temat I etapu projektu na
stronie I
etap - Pierwszaki.
Informacje i zdjęcia na temat II etapu projektu na
stronie II
etap - Pierwszaki.
Informacje i zdjęcia na temat III etapu projektu na
stronie III
etap - Pierwszaki.
|