Adres: Szkoła Podstawowa w Chorzelowie, 39-331 Chorzelów    Tel: 48 17 584 14 22     Fax: 48 17 584 14 22   
   SZKOŁA
 Aktualności
 Osiągnięcia
 Galeria
 Nauczyciele
 Historia
 Archiwum
 Kontakt
   CHORZELÓW
 Nasza miejscowość
   TWÓRCZOŚĆ
 Publikacje
 Prace uczniów
   LINKI
 Ciekawe strony
   REDAKCJA
 Redakcja
   PROJEKTY
 WMKP 
 PIERWSZAKI

Socrates-Comenius
PROJEKT "NOWA JAKOŚĆ"

Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji

Pierwszy etap edukacyjny - klasy I-III, jest bardzo ważny dla rozwoju małego człowieka. Na zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji uczęszczało 6 uczniów z klas I i 6 z klas III. Zajęcia prowadziły: Renata Żak i Bernadeta Torba.

W czasie zajęć dzieci ćwiczyły poziom graficzny pisma, wykorzystując tablicę „Symetric” oraz ciekawe książeczki. Utrwalały poznane litery poprzez zabawy z edukacyjnymi grami planszowymi. Multimedialne programy edukacyjne „Czytam i piszę” oraz „Klik uczy czytać” zachęcały uczniów do ćwiczenia umiejętności czytania i pisania. Czytanie „Opowieści sowy”, dobieranie kart z wyrazami do obrazków z wykorzystaniem „Gier czytelniczych”, różne zabawy z literami, sylabami i wyrazami motywowały uczniów do nauki.

Podczas zajęć dzieci układały mozaiki, malowały, kolorowały, wyszukiwały różnice w obrazkach. Doskonaliły w ten sposób koordynację wzrokowo-ruchową, płynność i precyzję ruchów. Poprzez gry i zabawy edukacyjne - "Koło fortuny", "Dźwiękogrę", "Polowanie na literki", utrwaliły znajomość samogłosek i spółgłosek oraz ćwiczyły głoskowanie wyrazów. Uczniowie dobrani w pary układali z rozsypanek sylabowych wybrane wyrazy i nawzajem sprawdzali poprawność wykonania zadania. Oceniali siebie wzajemnie i omawiali pomysłowość wyrażeń. Interesującym doświadczeniem była praca z „Memo ortograficznym”, przy pomocy którego dzieci utrwalały pisownię najczęściej spotykanych wyrazów z „u”, „ó”, „rz”, ż”, „h”, „ch”. Poprawianiu umiejętności syntezy wzrokowo – słuchowej służyła „Gramatyka na wesoło”.

Mała grupa uczniów na zajęciach pozwalała zindywidualizować metody pracy, powtarzać i utrwalać materiał, akceptować każde dziecko, stwarzać atmosferę tolerancji i bezpieczeństwa. Zajęcia były atrakcyjne, dzieci uczyły się poprzez zabawę. Praca z tak ciekawymi pomocami i grami skupiała uwagę uczniów na dłużej i sprawiła, że dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach oraz brały w nich aktywny udział.

Renata Żak, Bernadeta Torba

Powrót

Nasza szkoła posiada certyfikat "Szkoła z klasą"
[Szkoła z klasą]
Nasza szkoła posiada pracownię komputerową sfinansowaną ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS
[Europejski Fundusz Społeczny]
[Strona angielskojęzyczna]
English for you
[Gimnazjum w Chorzelowie]
Program WOŚP "Ratujemy i uczymy ratować"
[Ratujemy i uczymy ratować]