Adres: Szkoła Podstawowa w Chorzelowie, 39-331 Chorzelów    Tel: 48 17 584 14 22     Fax: 48 17 584 14 22
   SZKOŁA
 PIERWSZAKI

Socrates-Comenius
WYCIECZKA DO KRAKOWA

26 maja 2017 r. klasy III A, III B i III C SP pojechały na wycieczkę do dawnej stolicy Polski Krakowa. Leżący na południu Polski Kraków jest jednym z najstarszych miast i perełką narodowego dziedzictwa kultury. W przeszłości pełnił funkcję stolicy państwa, siedziby królów. Miasto Kraków, położone jest nad królową polskich rzek - Wisłą, odwiedzają go turyści z całego świata.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był  Kopiec Kościuszki.  Krakowski Kopiec Kościuszki pozostał do dziś symbolem nadziei Polaków na wolność i niepodległość. Usypany został przez Polaków w hołdzie wielkiemu Polakowi Tadeuszowi Kościuszce jest pomnikiem. Wspinaczka na kopiec nie była łatwa, ale widoki przy dobrej widoczności były przepiękne. Widzieliśmy całą panoramę Krakowa i okolic. Później w Muzeum Kościuszkowskim obejrzeliśmy wystawę o Tadeuszu Kościuszce polskim patriocie i generale. W muzeum pokazano sceny z życia i licznych potyczek bitewnych w walce o wolność i niepodległość.

Następnie udaliśmy się nad Wisłę, gdzie stoi  pomnik psa Dżoka   najwierniejszego przyjaciela człowieka. Usłyszeliśmy prawdziwą historię psa, który rok czekał na swojego pana. Potem podziwialiśmy smoka wawelskiego i słuchaliśmy legendy. Następnie udaliśmy się na Wawelskie Wzgórze. Tam podziwialiśmy posąg Tadeusza Kościuszki na koniu, arkadowy dziedziniec zamku, Kaplicę Zygmuntowską. Potem spacerując plantami przeszliśmy pod oknem papieskim udaliśmy się na Rynek. Rynek Starego Miasta to największy plac Europy, który ma kształt kwadratu o boku 200 m .Na rynku siedząc pod pomnikiem Adama Mickiewicza wysłuchaliśmy hejnału, granego przez trębacza na cztery strony świata o każdej pełnej godzinie. Po krótkim odpoczynku zwiedzaliśmy Kościół Mariacki z przepięknym rzeźbionym w drewnie ołtarzem wykonanym przez Wita Stwosza. Wysłuchaliśmy historii o żółtej ciżemce odnalezionej podczas renowacji ołtarza. Następnie w Muzeum Narodowym, które mieści się w Sukiennicach podziwialiśmy obrazy Jana Matejki.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w  Manufakturze Cukier- Artist.  Tam widzieliśmy pokaz robienia cukierków i sami mogliśmy zrobić swój własny lizak. Manufaktura to taka fabryka, gdzie wszystko robi się ręcznie.

Naszą wycieczkę uatrakcyjnił jeszcze  pokaz tańców dworskich,  na który zostaliśmy zaproszeni przez studentów Uniwersytetu Papieskiego im. Jana Pawła II.

Do Chorzelowa wróciliśmy pełni wrażeń i nowych doświadczeń.

Jolanta Pyrzyńska

Powrót

[Zobacz więcej zdjęć]
Nasza szkoła posiada certyfikat "Szkoła z klasą"
[Szkoła z klasą]
Nasza szkoła posiada pracownię komputerową sfinansowaną ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS
[Europejski Fundusz Społeczny]
[Strona angielskojęzyczna]
English for you
[Gimnazjum w Chorzelowie]
Program WOŚP "Ratujemy i uczymy ratować"