Adres: Szkoła Podstawowa w Chorzelowie, 39-331 Chorzelów    Tel: 48 17 584 14 22     Fax: 48 17 584 14 22
   SZKOŁA
 PIERWSZAKI

Socrates-Comenius
BIWAK I ZWIEDZANIE MIASTA MIELCA

W dniu 17 czerwca uczniowie klasy II a spotkali się w Mielcu u swojej wychowawczyni pod starym, zabytkowym młynem. Dzieci i rodzice mieli możliwość obejrzeć ten zabytkowy młyn i miniaturowy wiatrak- wierną kopię wiatraka z lat 20 tych XX wieku. Dowiedzieli się jak pracował młynarz 100 lat temu.

Później wyruszyliśmy na wycieczkę po Mielcu. Dotarliśmy pod Górkę Cyranowską skąd można podziwiać panoramę miasta. Tam też mieliśmy możliwość doskonałej zabawy, zjeżdżanie na kocach po specjalnych torach do jazdy. Wszystkim taka zabawa bardzo przypadła do gustu. Wróciliśmy pod młyn zmęczeni i głodni, ale w doskonałych humorach. Po pysznej kolacji wszyscy poszli spać.

Następnego dnia wszyscy wstali bardzo wcześnie, zjedli śniadanie i każdy przygotował sobie kanapki. Wyruszyliśmy na wycieczkę po Mielcu. Odwiedziliśmy strażaków z Powiatowej Straży Pożarnej. Dowiedzieliśmy się jak wygląda ich praca, jakim sprzętem dysponują, jak on działa, ilu jest strażaków. Widzieliśmy dyspozytornię, pokoje do odpoczynku, kuchnię gdzie strażacy przygotowują posiłki, samochody wykorzystywane do akcji gaszenia, do wypadków, samochód z bardzo długą drabiną do ratowania ludzi z płonących wieżowców, łodzie ratunkowe, specjalną ściankę treningową.

Na placu zabaw obok kościoła na Borku wszyscy mogli się zrelaksować, później poszliśmy na lody.

Dalej przeszliśmy przez Cmentarz Parafialny i udaliśmy się do Muzeum w Jadernówce. Tam oprócz zbiorów aparatów fotograficznych zobaczyliśmy ekspozycję "W krainie bajek i zabawek". Ekspozycja wypożyczona z Muzeum Dobranocek z Rzeszowa i zbiorów prywatnych. Zabawki z ostatnich 60 lat, drewniane, plastikowe, metalowe, pluszaki, gry, samochody i jeżdżące kolejki, rysunki i plakaty postaci z bajek. W muzeum każdy został sfotografowany w monidle czyli realistycznym obrazie, portretu namalowanego na podstawie zdjęcia ślubnego.

Pełni wrażeń i nowych doznań wróciliśmy do domów.

Jolanta Pyrzyńska

Powrót

[Zobacz więcej zdjęć]
Nasza szkoła posiada certyfikat "Szkoła z klasą"
[Szkoła z klasą]
Nasza szkoła posiada pracownię komputerową sfinansowaną ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS
[Europejski Fundusz Społeczny]
[Strona angielskojęzyczna]
English for you
[Gimnazjum w Chorzelowie]
Program WOŚP "Ratujemy i uczymy ratować"