|
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
Od 3 stycznia 2011r. uczniowie klasy Ia mają zajęcia w ramach projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy’ w wymiarze, 3 godz. tygodniowo. W sali, w której uczą się pierwszoklasiści, są kąciki zainteresowań z licznymi pomocami naukowymi, grami, instrumentami muzycznymi, rekwizytami stymulującymi rozwój każdego z ośmiu typów inteligencji, kąciki przyrodnicze uczeń w każdej chwili może podejść do kącika, który szczególnie go interesuje.
Na zajęciach w ramach projektu uczniowie nie siedzą w ławkach, nie ma ciszy jak makiem siał i słuchania nauczyciela. To przeżytek, to nie wystarczy, żeby wszechstronnie rozwijać osobowość dzieci. Najistotniejsze w tym programie jest podkreślenie indywidualności każdego ucznia i pokazanie, że nikt nie powinien czuć się gorszy, bo każdy jest zdolny. Niektóre dzieci postrzegają świat przez rytm i dźwięki. W ten sposób uczą się nawet wzorów matematycznych. Inni potrzebują więcej ruchu i lepiej przyswajają materiał, kręcąc się w rytm rymowanek piosenek, jeszcze inne malują, projektują dekoracje, układają fantastyczne budowle. Dzięki takiemu podejściu do nauczania nie nudzą się i szybko przyswajają wiedzę.
Na naszych zajęciach:
• witaliśmy Nowy Rok - ucząc się nazw miesięcy, pór roku, za udział w konkursie „Bawię się o każdej porze roku” dzieci w nagrodę otrzymały piękne kalendarze
• mówiliśmy o babciach i dziadkach i ich roli w wychowaniu wnucząt
• podziwialiśmy uroki zimy z Królową Śniegu
• bawiliśmy się na balu karnawałowym
• bawiliśmy się w teatr cieni
• był dzień gier i zabaw i konstruowaliśmy własne gry.
Wszystkie zajęcia bardzo się dzieciom podobały.
W tradycyjnej szkole są preferowane dzieci o zdolnościach interpersonalnych, bo są pomocne nauczycielowi, łatwo im zrozumieć innych, są komunikatywne, świetnie pracują
w grupie i mają zdolności przywódcze. Dzieci, które nie mają łatwości nawiązywania kontaktów, na ogół są postrzegane jako gorsze Często takie dzieci pozostają w cieniu, bo nawet nauczyciele rzadziej zwracają na nie uwagę. Tymczasem mogą one świetnie organizować swoje działania i wytrwale dążyć do celu. Odróżnia je to, że najlepiej przyswajają informacje podczas samodzielnej pracy.
Jolanta Pyrzyńska
Powrót
|
|
|
Nasza szkoła posiada certyfikat "Szkoła z
klasą"
|
|
Nasza szkoła posiada pracownię komputerową
sfinansowaną ze środków Unii Europejskiej w ramach
EFS
|
|
|
English for you
|
|
Program WOŚP "Ratujemy i uczymy
ratować"
|
|
|