Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki przeznaczone są dla uczniów mających trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej oraz standardach wymagań egzaminacyjnych. Głównym ich celem jest wyposażenie uczniów w niezbędne minimum wiedzy i umiejętności koniecznych do uzyskania pozytywnych ocen kwalifikacyjnych jak i sprostaniu wyzwaniu jakim jest egzamin gimnazjalny z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia ukażą również uczniom matematykę jako narzędzie przydatne także na innych przedmiotach oraz w życiu codziennym.
Zajęcia odbywają się w trzech ośmioosobowych grupach w wymiarze 2 godzin tygodniowo w poniedziałki i piątki. Pani H. Gacek prowadzi je dla uczniów klas pierwszych natomiast panie B. Durej i E. Głodzik dla trzecioklasistów. Uczestnicy korzystają
z zakupionych ćwiczeń, przyborów szkolnych, pomocy dydaktycznych i programów multimedialnych. Do tej pory odbyło się 7 spotkań każdej z grup. Na pierwszych zajęciach przeprowadzona została wstępna diagnoza umiejętności uczniów, następnie zrealizowano tematy :
Klasa I
- Działania na liczbach całkowitych.
- Algorytm pisemnych działań na liczbach dziesiętnych.
- Działania na ułamkach zwykłych.
- Własności trójkątów i czworokątów.
Klasa III
- Matematyka w zastosowaniach: czytanie informacji, odczytywanie map
i diagramów.
- Różne sposoby zapisywania liczb.
- Wykonywanie działań na liczbach rzeczywistych.
- Obliczenia procentowe.
- Przekształcenia algebraiczne.
Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach.
Barbara Durej, Elżbieta Głodzik, Halina Gacek
|